Yxtaholm.....

Jag och mina två kära systrar (och bror, fast han var inte med) bjöd vår kära mamma till Yxtaholm i födelsedagsprsent.
Hon fyller egentligen i januari men hon ville vänta tills det blev varmt ute.
Så Lördagen den 9 maj till Söndagen den 10 maj åkte vi.
Hela gänget! Vi hade så SKITKUL!!!!!!

Så otroligt mysigt och vackert ställe, otroligt romantiskt (men det blev inte allt för mycket romantik med fyra tjejer), och det var ett par som gifte sig där (oooooohhhh, vad avundsjuk jag blev).
Stora byggnaden!

Romantiskt! Bröllopsfotovy!

Min söta mamma med champagne i handen och chokladbuffé i magen.

Lilla kaffetåren efter en underbar 4-rätters middag, det godaste jag ätit.

Här är bastu och relax huset.
På baksidan ligger bryggan där vi klättrade ner och tog årets första dopp i 13 gradit vatten.
På vägen "hem" var jag så uppe i varv att jag först tog och dansade lite "Riverdance", snyggt (tror inte det).
Sen gick jag över till andra akrobatiska övningar, jag fick för mig att jag skulle hjula.
Hej och hå, vad det gick bra både första och andra gången MEN vid tredje hjulningen på raken så small det till i benet.
AJJJJ! Jag kunde inte gå efter det och än idag är jag inte helt återställd, åkte på en rejäl muskelbristning.
Påminde mig själv att i fortsättningen bara utföra Yoga, Chi gong och Meditation... eller åtminstonde värma upp musklerna efter att ha doppat kroppen i minus, nej förlåt plus 13 grader!

Riverdance! Hjulning på gång!
Jag var (nästan) nykter, om du undrar!

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Ja vad ska man säga, Riverdance uppvisningen var ju ok. att hjula kunde du väl kanske, men promenadstilen efter det var något utöver det vanliga :).

Men vi hade så mysigt och mamma planerar redan nästa år så hon vill åka tillbaka.

2009-05-19 @ 09:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0